Czy w windzie warto rozmawiać na temat biznesu? Czy w 30 sekund można to zrobić w skuteczny i atrakcyjny sposób? Oczywiście, że tak. Wymaga to jednak kreatywności i wyjścia poza schemat. Poznaj zalety elevator pitch i dowiedz się, z jakich elementów się składa.
Czym jest elevator pitch?
„Elevator pitch” jest to krótka wypowiedź, w której jesteśmy w stanie streścić nasze biznesowe CV i przybliżyć naszemu rozmówcy, czym się zajmujemy. Idealnym rozwiązaniem jest prezentacja, w której uda nam się przekazać sedno biznesowej działalności w czasie, gdy jedziemy windą, na przykład na dziesiąte piętro budynku.
Taką obustronną wypowiedź warto zakończyć wymianą wizytówek. Z jednym zastrzeżeniem-nie wręczaj swojej wizytówki jako pierwszy/ -a. Zrób to dopiero, gdy ktoś o to poprosi. Unikniesz w ten sposób „łatki” człowieka nachalnego, któremu zależy tylko na sprzedaży produktu lub usługi.
Więcej na ten temat dowiesz się z poniższego odcinka, zatytułowanego „Jak prowadzić small talk?”
Przepis na skuteczny elevator pitch
Wracając do sedna, należy sobie zadać jeszcze jedno pytanie. Jakie elementy powinien zawierać skuteczny „elevator pitch”? Może to być nawet jedno krótkie zdanie. Powinno ono jednak efektownie i zarazem efektywnie puentować profesję i branżę, którą się trudnisz.
Przykład? „Po naszej stronie wyglądasz lepiej”. Jest to zdanie, którym posługuje się bydgoska firma Network Way świadcząca usługi kompleksowego projektowania i wykonania witryn internetowych. Sformułowanie, które jest idealne do powtórzenia naszemu rozmówcy właśnie podczas jazdy windą.
Tym samym, nie jest błędnym twierdzenie, że „elevator pitch” znaczeniowo zbliża się do sloganu reklamowego lub też chwytliwego hasła marketingowego.
Dodajmy, że materiał wideo zatytułowany „Na czym polega elevator pitch?” możecie obejrzeć pod adresem:
Jaki jest Twój „elevator pitch”? Jakie znasz sposoby na stworzenie krótkiego i ciekawego zdania opisującego Twoją działalność biznesową? Swoją opinią podziel się w komentarzu. A kolejny wpis ukaże się tutaj za 2 tygodnie.
NwB