Bieg przez biznes
Koniec z wymówkami! Przygotowałeś już wygodne buty. Wygrzebałeś z dna szafy elegancki strój sportowy. Napełniłeś bidon wodą. Pokusiłeś się nawet o sprawdzenie prognozy pogody na jutro. Twój trener personalny kiwa głową w geście aprobacji. Motywacja automatycznie powędrowała Ci w górę. W końcu czujesz, że działasz! Realnie przygotowujesz się do biegu, który zaplanowałeś. Ale czy to oznacza, że zaczniesz od sprintu?
Identycznie jest w biznesie. Teoretycznie każdy wie, jak rozpocząć bieganie. Ale wskazówki trenera sprawiają, że szybciej odnosisz sukcesy. Dzisiaj chciałbym Cię zaprosić do wspólnego biegu przez biznes. Na mecie czeka wygrana w postaci worka pieniędzy. Nim po niego sięgniesz, musisz się odpowiednio przygotować. Udzielę Ci pięciu wskazówek, jak to zrobić, by efekty nie wymagały od Ciebie sprintu.
Po pierwsze: postaw na jakość
Imię, nazwisko, numer telefonu, czasami mail. To składowe każdego kontaktu, który odnajdziesz w swoim telefonie. Gdyby przeciętny Kowalski otrzymał te dane, z pewnością nie wiedziałby, co z nimi zrobić. Tylko Ty jesteś w stanie wskazać osobę, z którą masz doskonałe relacje. I właśnie o te relacje w biznesie chodzi. Przekazując rekomendacje, postaw na jakość. W ten sposób otworzysz innemu przedsiębiorcy drzwi do zrobienia biznesu.
Po wtóre: stawiaj na naturalność
Aby prowadzić biznes nie musisz doskonalić swoich umiejętności aktorskich. Porzuć grę, która Cię meczy. W biznesie postaw na naturalność. Po prostu bądź sobą. Taka wersja sprawi, że zaczniesz podchodzić do networkingu z lekkością i dużą swobodą. A Twoi partnerzy od raz to wyczują.
Po trzecie: słuchaj
„Jesteś dobrym słuchaczem”. Te słowa to najlepszy komplement, jaki możesz usłyszeć od swojego rozmówcy. Dlaczego? Gdyż ukrywa się za nimi szereg ważnych cech, które budują trwałą relację. W rozmowie z drugim człowiekiem nie jest istotne ile mówisz, ale jak słuchasz. Spraw, żeby w Twoim towarzystwie rozmówca czuł się dobrze. Wysłuchaj, co ma Ci do powiedzenia. Poświęć mu 100 % swojej uwagi. Zrezygnuj z monologu, na rzecz dobrego dialogu. Jeżeli to zrobisz, bądź pewny sukcesu.
Po czwarte: buduj wartościowe relacje
Gdzie chętniej zostawisz pieniądze: u przedsiębiorcy, którego znasz czy w przypadkowym miejscu? Odpowiedź jest prosta. Za każdym biznesem stoi człowiek. To, ile czasu poświęcisz na jego poznanie, może zaprocentować w przyszłości. Dlatego pamiętaj: zbudowane relacje generują rekomendacje.
Ostatnie: polecaj, by być polecanym
Ta wskazówka bezpośrednio wiąże się z pozostałymi. Prowadząc biznes słuchaj innych, by znać ich potrzeby. Tylko w ten sposób nauczysz się je zaspokajać. Tylko w ten sposób będziesz wiedział jak polecać. Dobro wraca. Tak samo jest w biznesie. Gdy Ty dasz komuś zarobić, sam zarobisz. Jeżeli nie teraz, to w najbliższym czasie. Dlatego polecaj, by być polecanym.