14 sierpnia 2020

Buduj relacje, a dostaniesz rekomendacje

Bieg przez biznes

Koniec z wymówkami! Przygotowałeś już wygodne buty. Wygrzebałeś z dna szafy elegancki strój sportowy. Napełniłeś bidon wodą. Pokusiłeś się nawet o sprawdzenie prognozy pogody na jutro. Twój trener personalny kiwa głową w geście aprobacji. Motywacja automatycznie powędrowała Ci w górę. W końcu czujesz, że działasz! Realnie przygotowujesz się do biegu, który zaplanowałeś. Ale czy to oznacza, że zaczniesz od sprintu?

Identycznie jest w biznesie. Teoretycznie każdy wie, jak rozpocząć bieganie. Ale wskazówki trenera sprawiają, że szybciej odnosisz sukcesy. Dzisiaj chciałbym Cię zaprosić do wspólnego biegu przez biznes. Na mecie czeka wygrana w postaci worka pieniędzy. Nim po niego sięgniesz, musisz się odpowiednio przygotować. Udzielę Ci pięciu wskazówek, jak to zrobić, by efekty nie wymagały od Ciebie sprintu.

Po pierwsze: postaw na jakość

Imię, nazwisko, numer telefonu, czasami mail. To składowe każdego kontaktu, który odnajdziesz w swoim telefonie. Gdyby przeciętny Kowalski otrzymał te dane, z pewnością nie wiedziałby, co z nimi zrobić. Tylko Ty jesteś w stanie wskazać osobę, z którą masz doskonałe relacje. I właśnie o te relacje w biznesie chodzi. Przekazując rekomendacje, postaw na jakość. W ten sposób otworzysz innemu przedsiębiorcy drzwi do zrobienia biznesu.

Po wtóre: stawiaj na naturalność

Aby prowadzić biznes nie musisz doskonalić swoich umiejętności aktorskich. Porzuć grę, która Cię meczy. W biznesie postaw na naturalność. Po prostu bądź sobą. Taka wersja sprawi, że zaczniesz podchodzić do networkingu z lekkością i dużą swobodą. A Twoi partnerzy od raz to wyczują.

Po trzecie: słuchaj

„Jesteś dobrym słuchaczem”. Te słowa to najlepszy komplement, jaki możesz usłyszeć od swojego rozmówcy. Dlaczego? Gdyż ukrywa się za nimi szereg ważnych cech, które budują trwałą relację. W rozmowie z drugim człowiekiem nie jest istotne ile mówisz, ale jak słuchasz. Spraw, żeby w Twoim towarzystwie rozmówca czuł się dobrze. Wysłuchaj, co ma Ci do powiedzenia. Poświęć mu 100 % swojej uwagi. Zrezygnuj z monologu, na rzecz dobrego dialogu. Jeżeli to zrobisz, bądź pewny sukcesu.

Po czwarte: buduj wartościowe relacje

Gdzie chętniej zostawisz pieniądze: u przedsiębiorcy, którego znasz czy w przypadkowym miejscu? Odpowiedź jest prosta. Za każdym biznesem stoi człowiek. To, ile czasu poświęcisz na jego poznanie, może zaprocentować w przyszłości. Dlatego pamiętaj: zbudowane relacje generują rekomendacje.

Ostatnie: polecaj, by być polecanym

Ta wskazówka bezpośrednio wiąże się z pozostałymi. Prowadząc biznes słuchaj innych, by znać ich potrzeby. Tylko w ten sposób nauczysz się je zaspokajać. Tylko w ten sposób będziesz wiedział jak polecać. Dobro wraca. Tak samo jest w biznesie. Gdy Ty dasz komuś zarobić, sam zarobisz. Jeżeli nie teraz, to w najbliższym czasie. Dlatego polecaj, by być polecanym.

Waga dodatniej widoczności – czyli jak być zapamiętywanym

14 marca 2022

Jak dobrze przygotować się do networkingu?

30 lipca 2019

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *